forex trading logo

Увійти на сайт



Головна Інформація для батьків Рекомендації фахівців психологічної служби
Рекомендації фахівців психологічної служби
 

Якщо ви бажаєте, щоб життя посміхалось вам, то подаруйте йому спочатку свій хороший настрій.

                                                                                        Б. Спіноза


 

Рекомендації учням з підготовки домашнього завдання

  

1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.

2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів. 

3. Точно й детально записуй, що задано з кожного предмета.

4. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясовуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.

5. Якщо матеріал, який подавали на уроці, є для тебе складним, повтори матеріал цього ж дня, навіть якщо наступний урок буде лише через кілька днів.

6. Починаючи виконувати завдання, думай не тільки про те, що треба зробити (тобто про зміст завдання), а й про те, як (за допомогою яких прийомів, засобів) це можна зробити.

7. У разі потреби звертайся по допомогу до дорослого або до однокласників.

8. Починаючи виконувати уроки, відкрий щоденник, подивися, чи всі завдання ти записав.

9. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.

10. Прибери зі столу все зайве - те, що може відвертати твою увагу. Приготуй те, що потрібно для виконання першого завдання (підручник, зошити, карти, олівці, словники, довідники тощо). Після того як підготуєшся до першого уроку, прибери все й приготуй те, що потрібно для виконання наступного.

11. Між виконанням уроків роби перерви.

12. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати.

13. Перш ніж виконувати письмові завдання, зрозумій і вивчи правила до них.

14. Читаючи параграф підручника, став собі запитання: про що (або про кого) йдеться в цьому тексті тощо.

15. Шукай зв'язок кожного нового поняття, явища, про яке ти дізнаєшся, з тим, що ти вже знаєш.

16. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацьовуй кожну частину окремо. 

17. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, упродовж кількох днів, рівномірно розподіляючи навантаження.

18. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. До них необхідно звертатися, відповідаючи на уроці.

19. Складай план усної відповіді.

20. Перевіряй себе.

  


 

Рекомендації психолога батькам першокласників


1. Для дитини ви - зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи. Слухаючи, спостерігаючи ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
2. Виявляйте готовність слухати. Не забувайте: терпіння, виявлене вами зараз, суттєво допоможе в майбутньому.
3. Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в ці роки закладаються основи впевненості в собі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес розвитку дитини в школі.
4. Не завищуйте і не занижуйте самооцінки дитини, оцінюйте її результати адекватно, і доводьте це до її відома.
5. У кожної дитини свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії, поважайте її неповторність.
6. Ставте для себе та для дитини реальні завдання. Ведіть і спрямовуйте, але не підштовхуйте.
7. Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику м’язів руки, аби їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, зафарбовувати, будувати, складати невеликі за розміром деталі, зображення тощо.
8. Допомагайте дитині осягнути склад числа. Немає необхідності, щоб дитина механічно могла лічити до 100 і більше. Нехай вона рахує до 10-20, але їй вкрай необхідно розуміти, знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Це є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
9. Працюйте з дитиною над розвитком її пам’яті, уваги, мислення. Для цього сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів тощо в різних періодичних та інших виданнях для дітей.
10. Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і обов’язково дотримуйтеся його виконання всіма членами родини.
11. Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
12. Необхідною умовою емоційно-вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку всіх членів родини та атмосфера спокою, безпеки, любові.


Рекомендації психолога батькам підлітків


Підліток - це мандрівник, який, ідучи з країни Дитинства в країну Дорослості, повинен усвідомити, хто він такий, де знаходиться і куди прямує. 
Як відбувається це дорослішання? В цей момент відбувається наче друге народження особистості. Підлітковий вік називають перехідним, і рано чи пізно це чекає всі сім'ї. Тому не хвилюйтеся - ви в цьому не самотні, а значить із будь-якої ситуації вже хтось пробував шукати вихід. Звичайно, кожні зміни тривожать, але, попри всі бурі цього віку, сталим залишатиметься одне - дитина, як і раніше, потребує вашої любові та розуміння.

Існує кілька основних особливостей підліткового віку, про які потрібно знати батькам.

Особливість перша

Пам’ятайте, соціальний та емоційний розвиток 13-літньої людини не завжди відбувається одночасно з фізичним, і тому часто цілком дорослий зовні підліток психологічно може бути ще дитиною. А спостерігається й зовсім протилежне, коли дитина має повільніші темпи фізичного та статевого розвитку, але вже цілком готова до виконання серйозних дорослих обов'язків. Такі невідповідності часто призводять до непорозумінь між підлітком та оточуючими його людьми.

Особливість друга

Інтенсивний фізичний та статевий розвиток призводить до того, що тіло починає змінюватися надзвичайно швидкими темпами. Звикнути до цих змін зовсім непросто і пристосуватися до них складно. Треба повністю перебудовувати уявлення про себе. Хибне сприйняття власної зовнішньої непривабливості примушує підлітка страждати. А, на додачу до цього, навіть найближчі люди не можуть зрозуміти страждань з цього приводу. В результаті, дівчинка починає випробовувати на собі різноманітні дієти, намагаючись позбутися „зайвої“ ваги, а хлопчик шукає все нові „чудодійні“ засоби від прищів. У цьому віці в геометричній прогресії підвищується інтерес до власного зовнішнього вигляду, гостро переживаються всі його недоліки - найчастіше вигадані. Для підлітка надзвичайно важливо, як оцінюють його оточуючі, особливо ровесники, що виливається в потребу відповідати модним течіям. І зараз будь-яке зауваження здатне викликати почуття неповноцінності та невпевненості у собі.
Будьте тактовні - підліток дуже вразливий. Пригадайте себе в юності, можливо, ви також „воювали“ з батьками за право виглядати так, як вам подобається. А ще краще, коли ви - будете тактовно допомагати підлітку в формуванні його іміджу. Пам'ятайте, період творчих пошуків мине.

Особливість третя

Настрої підлітка змінюються, які погода. Він може бути в один момент нестримно веселий, а через кілька хвилин - сумний та розчарований, зачиняється у себе в кімнаті і не хоче ні з ким говорити. Причому ці коливання відбуваються часто і незалежно від зовнішніх обставин. Підлітку й самому буває важко зрозуміти причини таких змін настрою Це дратує, адже неможливо передбачити наступний момент. 
Наберіться терпіння Такі коливання настрою пов'язані з двома факторами. Перший із них - це фізіологія. Гормональні та фізичні перебудови призводять до таких от метаморфоз. Другий - ті ж самі пошуки себе, прагнення усвідомити власне місце в світі, які супроводжуються тривогою, що „я не такий, як усі“, а так хочеться відповідати „бути таким же“. Поясніть підлітку, що з ним відбувається, оскільки те, про що знаєш і чого очікуєш, сприймається набагато легше й простіше, ніж невідоме і незрозуміле.

Особливість четверта

Ваш малюк уже виріс настільки, що почав цікавитися питаннями статі та кохання. І батьки з тривогою очікують, як усе буде розвиватися далі. Не панікуйте. Це найголовніше. Інтерес, який зараз виникає у вашої дитини, - явище цілком природне. Звичайно, тут багато підводних каменів. Ви можете тривожитися, що донька чи син почнуть надто рано пізнавати цей бік людських стосунків на практиці. Будьте тактовні, обговорюючи з підлітками проблеми статевих стосунків, але якщо ви будете надто сором’язливими, то освітою дитини з цих питань займуться ровесники, вулиця. І тоді у вас не буде жодних гарантій, що ті знання підуть йому на користь.

Особливість п’ята

Поєднання зовнішньої грубості та внутрішньої вразливості - це ще одна особливість підліткового віку. Не забувайте похвалити, помітити всі успіхи. Якщо вона прийняла певне рішення і виявилася правою, необхідно оцінити її наполегливість та самостійність. Якщо хочете допомогти дитині - порадьте правильний, на вашу думку, варіант рішення, але скажіть, що ви впевнені в тому, що вона все розуміє сама зробить вибір. Так ви завоюєте прихильність та повагу власної дитини і можете бути впевненими, що вона прислухається до ваших порад.

Особливість шоста

Дитина проводить зараз набагато більше часу із друзями, а не з вами. У цьому віці спілкування із ровесниками є особливо важливим. Це можливість пізнавати себе через призму контактів з іншими людьми. Часто ці стосунки приносять величезні емоційні переживання. Підліткам буває дуже складно витримати шалену напругу нових почуттів, бажань, у нього поки що не відпрацьовані культурні норми поведінки, недостатньо розвинений самоконтроль.

Будьте готові завжди вислухати свою дитину.


Психологічна підтримка випускників, які беруть участь у ЗНО 
(Пам'ятка для батьків)


Пам'ятайте, основні правила психологічної підтримки, які є особливо важливими в період підготовки до іспиту:
 приділіть дитині увагу (цікавтеся її настроєм, станом здоров'я, проявляйте турботу про її потреби). 
 забезпечте Вашій дитині місце для роботи, прослідкуйте, щоб ніхто із домашніх їй не заважав.
 контролюйте режим підготовки випускника, не допускайте перевантажень, пояснюйте, що обов’язково необхідно робити перерви, змінювати види занять. 
 ранкова зарядка, спорт, прогулянки, не повинні бути виключеними із щоденного графіка під час підготовки до здачі тестів. 
 зверніть увагу на харчування дитини. Подбайте, щоб вдома була поживна і різноманітна їжа, що забезпечить збалансований комплекс вітамінів. 
 залиште для дитини на період іспитів мінімальний перелік домашніх обов'язків, давайте їй зрозуміти, що оберігаєте її. 
 допоможіть дитині розподілити час підготовки відповідно до певних тем. Дуже важливо для дитини навчитися робити певні схематичні нотатки, візуально впорядковувати матеріал. Основні формули, положення можна виписати на листочки і повісити у різних куточках вашого дому. 
 придбайте різноманітні тренінгові матеріали по тестуванню ( Збірники тестів.). Велике значення має щоденне тренування дитини практично працювати із тестами. 
 вчіть дитину правильно орієнтуватися у часі і розподіляти свій час. 
 виражайте готовність допомогти і допомагайте в різних питаннях підготовки. 
 розказуйте про свій досвід здачі іспитів, де це доречно. Розкажіть, що ви відчували перед іспитами. Водночас, не видавайте свого хвилювання перед днем здачі тестів і не переносьте тим самим своє хвилювання на дитину.
 прагніть виражати упевненість в силах, не лякайте провалом. Не переживайте за кількість балів, які дитина отримає після тестування. Дитина повинна знати, що кількість балів не завжди остаточний і кінцевий вимір її можливостей. 
 забезпечте дитині напередодні тестування можливість повноцінно відпочити і добре виспатися. 
Підтримка повинна ґрунтуватися на підкресленні здібностей та позитивних сторін дитини. Підтримувати свою дитину – значить вірити в неї.


Рекомендації батькам щодо зниження рівня страхів у дитини:

1. Спокійне співчуття. Участь і увага з боку батьків може не тільки заспокоїти дитину, але й зробити її більш боязкою. Не можна зменшувати та ігнорувати страх, а також дражнити дитину.
2. Ненав’язливе обговорення страху. Чим більше ви дізнаєтесь про природу страху дитини, тим краще ви допоможете дитині подолати цей страх. Якщо дитина не хоче говорити про свій страх, запропонуйте їй намалювати те, чого вона боїться. Потім можна запропонувати знищити малюнок, наприклад, порвати
3. Розповідь про свій власний досвід зіткнення з подібним об’єктом чи ситуацією, а також про те, що ви думаєте про сміливість та можливості дитини в подібній ситуації.
4. Пропозиції боротьби зі страхом. Перш ніж висловлювати свою думку, запропонуйте дитині висунути власні ідеї. Дитина зі значно більшим задоволенням буде виконувати план, нею розроблений.
5. Час. Дитина повинна самостійно обрати темп подолання страху. 
6. Підтримка участі дитини в діяльності, спрямованій на подолання страху. 
7. Тактовна оцінка успіхів дитини в подоланні страху. Не змушуйте її звітуватися про свої хвилювання і ситуації, пов’язані зі страхом. 
8. Гарний власний приклад. Аналізуйте свої слова і вчинки, щоб не передати свої хвилювання і тривогу дитині. Дитина може наслідувати вашу поведінку, думки.
9. Передбачення потенційно страхітливих ситуацій. Вживайте необхідні заходи для зменшення страху дитини. Не слід оточувати її надмірним захистом, але потрібно забезпечити захист у необхідному обсязі.

 

Голосування

Чи подобається Вам наш сайт?
 

Календар

 лип   серпень 2019   вер

нпвсчпс
   1  2  3
  4  5  6  7  8  910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Julianna Willis Technology


Останні новини

Важливо знати

Архів новин

Автори

© 2019 Полтавська гімназія №30. Всі права захищено.
© 2011 Сайт створили Лубенець Ігор та Сенюк Володимир



"